Nagyításhoz kattintson a képre!

Nem összekeverendő a merevlábas felhúzással! Ez az egyik legjobb gyakorlat a combhajlító farizomhoz közeli részének edzéséhez (az alsóbb izomrostokat a combhajlító gyakorlatokkal tudod hatékonyabban megedzeni). A gyakorlatot enyhén hajlított térdekkel, és olyan egyenes háttal kell végezni, amennyire ez lehetséges. A rúdnak egészen közel kell haladnia a testedhez, így a combhajlító felső része és a farizom dolgozik. Ha a rúd távolabb halad a testedtől, akkor a terhelést átveszi az hátizom alsó része.
Állj szűk terpeszben, a lábfej és a fej is előre néz, majd fogd meg a rudat vállszélességben. Egyenes háttal hajolj kissé előre, miközben a térdedet enyhén hajlítsd be. A rudat szorosan a tested előtt tartva engedd le a térded alá, a csípőd (feneked) enyhe hátratolásával.
Rendkívül fontos a szabályos végrehajtás – sokan abbeli igyekezetükben, hogy a lehető leglejjebb engedjék a súlyt, végül hagyják begörbülni a hátukat, ami növeli a sérülésveszélyt. Inkább ne engedd le annyira a súlyt, de a hátad maradjon végig egyenes, semmiképpen sem lehet domború!