Thaiföldön a College of Sports Science and Technology, Mahidol Egyetem, kutatást végzett 15 egészséges és aktív férfi bevonásával. A kutatás során többek közt az energia leadás mértékét vizsgálták EMS és hagyományos edzések végzésekor.

Mit gondolsz? Melyik edzésformánál hatékonyabb a zsírégetés? Az EMS-nél vagy a hagyományos súlyzós edzésnél?

A tanulmány eredményei meglepőek…..olvasd tovább a részletes elemzést!


Az elektromos izomstimuláció energia leadásra gyakorolt akut hatásai

Cél: A tanulmány célja az volt, hogy az elektromos izomstimuláció (EMS) energia leadásra (EE) gyakorolt akut hatásait vizsgáljuk és összehasonlítsuk ugyanolyan időtartamban végzett edzéssel.

Eljárás: Tizenöt egészséges aktív férfi (kor 21.4±1.5 év, testsúly 69.0±8.7 kg, magasság 173.3±6.9 cm) vett részt a tanulmányban. Mindegyik résztvevő 2 alkalommal jelent meg a laboratóriumban, 1. alkalommal elektromos izomstimuláción (EMS), 2. alkalommal hagyományos edzésen vettek részt (Ex) az edzések közt 3 nap szünetet tartva. Az EMS alkalmával, a résztvevők 35 perces elektromos izomstimulációs tréninget kaptak 85 Hz frekvrencián (EMS protokoll az edzések során: impulzus időtartam 3.5 másodperc, pihenő időtartam 0.5 másodperc, impulzus szélesség 360 mikroszekundum, bipoláris impulzus típus). Az edzés alkalmával, a résztvevők egy 30 perces feladatsort hajtottak végre a fő izomcsoportokat eddzve, amit a végén 5 perces hasizom edzéssel zártak. Az oxigén felhasználást  (O2),  szén-dioxid termelést ( CO2) és pulzust (HR) a kísérlet során gáz analizátorral mérték, mellyel az energia leadás és gázcsere arány (RER) mértékét vizsgálták.

Eredmények: Lényeges különbség volt energia leadásban (EE) az EMS és hagyományos edzések között (56.44±4.4 kcal es 153.94±7.22 kcal; p<0.001). A pulzus reakciók (HR) jelentősen magasabbak voltak hagyományos edzés során mint EMS-nél (59.0±1.6% a HRmax -nak es 41.0±2.4% a HRmax -nak illetőleg; p<0.001). A gázcsere arány jelentősen alacsonyabb volt EMS-nél a hagyományos edzésekkel összehasonlítva (0.78±0.09,0.92±0.07; p=0.001 EMS során illetve Ex illetoleg).

Értekezés: A tanulmány igazolta, hogy az energia leadás (EE) csak EMS során 37%-al alacsonyabb volt, mint csak hagyományos edzés során. A pulzus (HR) érték EMS során 50-60% HRmax zsirégető tartományba esett. A gázcsere aránya jelzi, hogy EMS során a felszabaduló energiának nagy része zsírégetésből ered.

Következtetés: Az elektromos-izomstimuláció hatást gyakorol a test metabolikus folyamataira, ami abban nyilvánul meg, hogy a zsírégetés jelentősen nő, ezért kíváló lehetőség zsírégetésre olyan embereknél akik súlyzós edzéseket korlátozva végezhetnek.

Linda  Ritnamkam, Saiphon  Kongkum, Metta   Pinthong, Amornpan  Ajjimaporn and Rungchai  Chaunchaiyakul.

College of sports science and Technology, Mahidol University, Thailand.